tisdag 15 september 2009

Anledning att vara lycklig


Nu är den äntligen här. Hösten, denna efterlängtade årstid då allt vissnar för sen blomma upp i vår igen med nya krafter. Det är tiden då man kan krypa ner i soffan under en filt med en balja te och en bra bok, man kan tända ljus och bara njuta av den vackra färgglada naturen utanför fönstret. Det är också en tid för förändring, i mitt fall är det en förändring av mina träningsvanor som står högst upp på att göra- listan. Det är på tiden att jag tar tag i konditionen på allvar,den där konditionen som jag har slarvat ganska rejält med under både våren och sommaren. I helgen insåg jag på allvar hur illa det var och nu har jag fyra månader på mig att reparera skadan och komma i form igen innan jag kliver i dom gröna kläderna. Jag tillhör inte dom som tränar inför badsäsongen då jag anser att jag är snygg i bikini oavsett, på vintern är det kallt och halt och ibland har man helt enkelt hundra ursäkter för att inte träna. Just nu har jag snarare hundra anledningar till att träna och jag känner mig motiverad trots att det tar emot. Jag ser helt enkelt fram emot att få se bättring och hösten är trots allt den allra bästa årstiden för träning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såg ett TV-program häromkvällen. Man visade hur hjärnan förändrades med åldern. Motionen (den dagliga) hade stor betydelse för att stoppa förloppet. Så för dj-n börja medan tid är.
GoS

moa sa...

ja veligare än jag redan är kan jag nog inte bli men jag kan ju kanske stoppa upp så det inte förvärras.

Fridolin sa...

Ha då är det kört för mig redan. Fast jag får ju motion på jobbet. Springa efter bångstyriga elver måste ju räknas också.

moa sa...

Jag tycker att det är motion att böja sig fram efter chipspåsen också..