onsdag 24 september 2008

Grodchips


I helgen var jag, mor och syster ute på en härlig promenad i höstsolen.Jag kände att livet var underbart tills jag stötte på denna stackare som påminde mig om att livet ibland kör över dig totalt.I detta fall var nog en obarmhärtig volvo den skyldige men hur som helst fick jag mig en tankeställare.Vissa dagar bajsar livet i din brevlåda och gör dagen sur för dig.En sån dag var det i lördags.Nya ramen för 400kr lyckades jag krossa glaset på innan jag ens hade satt in bilden.För att inte bli helt tillplattad av livets små jävligheter behöver man ibland ta ett djupt andetag, svära lite och ta nya tag.Jag tog många inte alltför djupa andetag, mer korta chippande, svor en lång ramsa som kunde ha skrämt djävulen själv och gömde ramen i garderoben för att slippa se den.Nej, jag är ingen stjärna på stress- och aggressionshantering.Tvärtom.Jag har samma eldiga temperament som min mor.Jag är medveten om att det inte hjälper mig på något vis förutom att möjligen förkorta livet och få folk att fly fältet.Men på något sjukt vis så känns det alltid bättre efteråt om man har fått svära, skrika och kasta lite saker omkring sig.På så vis hindrar jag livet från att platta till mig med dåliga dagar.Under aggressionsutbrott reser jag mig som en eldsprutande drake och blir redo att tackla även dom mindre bra dagarna.

Inga kommentarer: