måndag 15 december 2008

Covers..


Efter att i två timmar suttit och försökt hitta något vettigt att fylla min framtid med gav jag upp då jag insåg att jag verkar chanslös inom yrkeslivet, iallafall inom dom yrken som intresserar mig. Inte ens Mc Donald´s vill ha mig för jag är för gammal tydligen. (som om det skulle vara något att sörja över) Jag kände att modet svek en aning och började ägna mig åt att lyssna på musik istället, för det vet ju alla att man får jobb av att göra..
Hursomhelst insåg jag att det fanns 6 st versioner av låten Toxic utöver Britneys version. Bland annat har Those dancing days gjort en och Yael Naim har gjort en lugnare och väldigt skön version. Jag sökte på alla covers cover "Knockin on heavens door" och fann att den fanns mer än 30 versioner, alla mer eller mindre bra. Du kunde bla avnjuta låten i gregorian- version eller varför inte med Leningrad cowboys.. Mest intressant var dock när jag kollade Björn Afzelius "Tusen bitar". Det fanns fem versioner förutom Afzelius egna och alla var dansband. Ja, är man arbetslös och menlös så orkar man sitta och kolla skumma covers. Jag gillar covers, originalet är inte alltid bäst.

Inga kommentarer: