fredag 12 december 2008

Ickeflyt.

Dagen började med att vikarieförmedlingen ringde och såg till att jag inte behöver tänka på vad jag ska göra i helgen..som vanligt altså. Jag tog en skön promenad i det fina vintervädret och det var nog det enda som gick vägen idag. Efter promenaden var jag genomvåt och nerkyld så jag kröp ner i sängen för att värma mig. Självklart somnade jag. Jag vaknade med ett ryck 30 minuter innan jag skulle börja jobba och insåg att jag var tvungen att käka innan jag åkte. I full fart slängde jag i mig något ätbart för att hasta ut till en igensnöad bil, borsten låg naturligtvis i andra bilen och vantarna låg kvar i lägenheten. Efter att ha kämpat med en skyffel och bara händer i ca 5 minuter var bilen äntligen ren och jag kunde åka..trodde jag. När jag med köldbedövade händer startar bilen och ska dra igång vindrutetorkarna flyttar dom sig ca tre centimeter för att sedan stanna där. Jag prövar igen men dom verkar helt döda. Vid det här laget var det 5 minuter tills jag skulle börja jobba..det är 10-15 minuters resväg dit och igensnöade vägar kortar inte restiden. Det var inget annat val än att köra iväg med igensnöad vindruta för enligt lagen om alltings jävlighet var det fullt blaskväder med snöblandat regn och noll sikt. Jag vet inte hur jag tog mig till jobbet men på något vis lyckades jag följa bakljusen på bilarna framför tills jag var framme. På jobbet hann mobilen ladda ur så jag verkligen inte skulle kunna få tag på någon om jag skulle hamna i diket på vägen hem och när jag äntligen slutade för kvällen klämde jag fingret i nyckelskåpet. Väl hemma efter att först varit hos päronen och bytt bil lyckas jag göra något med ena lådan i tv-bänken så den inte stänger sig helt..med andra ord är det nog lika bra att jag går och lägger mig nu innan något mer pajar. Det känns helt enkelt inte som att det är min dag idag.

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Mamma läser inte det här va? :D
Nu erkar du ju ha fått snö så att det räcker iaf. Här blaslar det bara regn som blir snö i ett par sekunder och sen blir det regn igen.

moa sa...

ja här har snön blaskat bort igen:(
vad gör det om mor läser..vad har jag nu skrivit?

moa sa...

aha..du menar blindresan till jobbet, den vet hon om för jag åkte till hennes jobb för att ta deras bil men det fick jag inte för pappa hann inte hämta henne..så det var deras fel lite grann att jag fick åka med dålig sikt.men jag är ju bra på det där med att köra bil så det löste sig fint:)