måndag 1 december 2008

Vi komma, vi komma från pepparkakeland..


Julen närmar sig och nu är det på tiden att fixa lite julstämning. Adventsstjärnan, ljusstaken, lyktan och bocken har kommit fram från sina gömmor och idag var det dags att fixa pepparkakshuset. Med lite hjälp lyckades jag få ihop byggsatsen ganska snabbt och smidigt, men där slutade det snabba och smidiga. Att garnera ett pepparkakshus är ju inte så svårt kan man tycka..men på något vis lyckades jag kladda ner hela köket med glasyr, florsocker och nonstop. Glasyren blev på tok för rinnig vilket resulterade i att godiset rann ner och samlades i en klump längst ner på taket och slutresultatet påminde om något skapat av ett barn i dagisåldern. Men jag har iallafall mitt pepparkakshus och min julstämning och det är huvudsaken.

1 kommentar:

Fridolin sa...

Nu tycker jag att du var lite hård mot dig själv. Jag tycker det ser fint ut jag. Alla vet att snödroppar hänger f.ö.