torsdag 16 april 2009

Kamera- attacken.


Igår skulle jag och syster ut på en skön springtur i vårsolen, jag såg hur hon kom körande i bilen och parkerade utanför. Av någon oförklarlig anledning fick jag en idé om att jag skulle fota henne när jag öppnade dörren för att släppa in henne. Sagt och gjort, jag tog kameran och öppnade dörren. Till min stora förvåning och förskräckelse var det inte Eve som var utanför, efter någon sekund insåg jag att jag stod och måttade med kameran upp i ansiktet på grannen som såg smått vettskrämd ut. Jag blev så ställd att jag inte fick fram ett ord och ännu mindre en förklaring till detta plötsliga påhopp, istället stängde jag dörren igen utan att säga något. Såhär i efterhand tackar jag dom högre makterna för att jag inte han bränna av en bild innan jag upptäckte mitt misstag, det var nog pinsamt ändå. Efter denna incidenten behöver jag antagligen inte vara rädd för att råka på några grannar i trapphuset för dom gör väl allt för att undvika mig när ryktet om psykbruden med kameran på bottenplan spritt sig. Nu återstår bara att se om jag blir vräkt för ofredande..

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja dig är man ju glad att man inte bor nära granne med. Det är ju det jag alltid har sagt-du är skvatt galen med den där fotolådan. Ingen går ju säker. MEN-jag gillar dig ändå!kram M

moa sa...

nej, ingen går säker..tråkigt bara när oskyldiga drabbas.

Anonym sa...

Det var säkert en snygging Du hade tänkt att föreviga. Bättre lycka nästa gång ! Vill Du ändå prova lyckan som paparazzifotograf, så tag med kameran till Västmnland.
G o S

moa sa...

Jag och kameran kommer förmodligen nästa helg..hörde talas om att det åldras stort där uppe.kan ju vara värt att firas:)

Anonym sa...

Vad menas med att åldras stort? Går det extra snabbt utför eller? Jag hade önskat att Du skrev åldras snyggt... Men Du har kameran med och den ljuger aldrig, så lämna den hemma snälla snälla snälla
Go S som längtar efter kameraägaren

moa sa...

Att åldras storartat.
det är positivt, många års erfarenhet på livet..och jag vet att du brukar bli fin på kort så kameran ska visst med.

moa sa...

Du ska inte tro att du kommer undan så lätt:)