torsdag 9 april 2009

Nu bär det av till blåkulla!









Somliga tror inte på att vi finns, därför väljer vi nu att publicera dessa bilder som bevis i väntan på att kvasten ska bli färdigputsad..

Idag bär det av, kaffet kokar upp och katten är otålig, när kvasten blir klar är det dags för avfärd. Vi har väntat länge på den här dagen, denna årliga flygtur. Ja, påskkärringar är vad vi är..inte häxor vilket dom flesta gärna förknippar oss med. Häxor är elaka kärringar som kokar katten till middag, vi är fredliga kärringar som sätter katten på kvasten och far till Blåkulla- skillnaderna är stora med andra ord. I år verkar vi inte ha någon tur med vädret, molnen ger dålig sikt som i sin tur leder till en långdragen och kall flygtur med många kaffepauser..som i sin tur leder till många kisspauser. Med närmare eftertanke är det nog bäst att vi beger oss snart om vi ska hinna till Blåkulla innan skymningen, våra kvastar saknar lysen och att navigera i mörkret kan leda till minst sagt pinsamma situationer..jag minns en påsk för tre år sen då vi trodde oss vara framme och helt glatt landade på familjen Karlssons jordkällartak, jag undrar än idag hur vi tillslut lyckades hitta rätt den kvällen.
Till sist vill vi bara önska alla en glad påsk och om ni håller blickarna mot skyn denna skärtorsdag kanske ni skymtar lite kjoltyg som fladdrar förbi bland molnen under dagen..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på Er små påskkärringar.
Ännu har jag inte sett Era kjoltyger vifta förbi, på Er väg till Blåkulla. Det är väl mot norra Dalarna Ni har tänkt ställa färden? Om Ni även i år får svårt med navigeringen kan Ni ev. landa vid Åkersbo (där finns det redan andra "skator" ) och färskt kaffe.
G o S

Anonym sa...

undrar just hur föräldrarna till såna skönheter ser ut. Måste vara nåt i hästväg eller under av skönhet-bara att välja. Kram M

moa sa...

Resan gick bra och inga ben är brutna.
Angående föräldrarna så vet vi ju alla att i vår familj finns inte annat än skönheter (katten inräknad)

Jonas L sa...

Hehehehe… Jo, nu känner man ju igen er. Dessa bilder har jag sett fram emot de senaste veckorna. Men var är mor? Ville hon inte vara med på bild eller var hon kanske tvungen att vara kvar hemma och ta hand om kreaturen?
Har alltid undrat hur det är på det mytomspunna Blåkulla. Om jag klär ut mig till katt nästa år, får jag åka med på kvasten då?
Hoppas att ni kommit hem igen och får en trevlig avslutning på påsken.

Jonas L sa...

Du nämnde tidigare att du fick kommentarer om att du skrev mitt i natten. Jag förstår nu att det är Blåkullatid, men om du vill får Svensk sommartid så kan du göra enligt följande:
Gå in i Instrumentpanelen.
Öppna Inställningar.
Välj Formatering.
Här finns en inställning som heter ”Tidzon”. Välj ”(GMT+01:00)Stockholm” så kommer inga fler gnällgubbar tjata om att du bloggar mitt i nätterna. Nackdelen med att ha Svenssontid är ju förståss att mamma har koll på om du är uppe för sent och skriver:-) Själv har jag lite problem att komma i säng i tid så jag har lagt till en klocka på min blogg, men jag tvivlar på att det hjälper…
Beserwissern

moa sa...

åh vad jag gillar er bessewissar,själv har jag har så dålig koll på teknik så jag tackar och tar emot för alla tips:) jag en tendens att somna tidigare än tänkt, tvn funkar som sömnpiller och ju större den är ju tröttare blir man har det visat sig..senast igår somnade jag på min egen fest, det var ju lite pinsamt och berodde inte på tvn utan snarare på vin..någon måste stoppat sömnpiller i det när jag kollade bort..