tisdag 23 juni 2009

Välkommen sommar!

Idag har sommaren börjat på riktigt. Egentligen började den tidigare i veckan men idag var min första lediga dag med riktigt sommarväder. Självklart bestämde jag mig för att ta vara på det fina vädret och begav mig ut i solen för att stanna där hela dagen i sällskap av goda vänner. Efter en mintlatte på mummas uteservering bar det av till stranden som var full av russintanter, barn och mestadels ungdomar på sommarlov. När jag hade legat som en död valross i två timmar begav vi oss hemåt igen för att efter ett kik i spegeln upptäcka en mindre smickrande bränna. Vänster skinka var och är fortfarande hälften röd, hälften vit. Den högra har legat i skugga och har ingen bränna alls..visst är väl sommaren underbar?
(Eftersom kameran laddade ur innan jag han få några fina bilder och eftersom jag misstänker att min danska rumpa på bild skulle uppröra så är detta inlägget bildlöst.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menar Du min rosenknopp med russintanter? Våga inte säga att det är sådana som jag....Solade själv igår på Cinderellas soldäck och brände, hör o häpna knäskålarna, men solen lär ju ibland vara nyttig. Idag har jag hållt mig under altandäcket och tvättat trägolvet. Puh. Kramisar
Gudmor

moa sa...

Russintanter är tanter som solat så enormt mycket att dom är nästintill svarta och rynkiga av solen och inte av ålder.Som russin eller soltorkade tomater. Du kan omöjligt vara tant..för tant är man inte så länge man fortfarande är vacker.

När jag var på Gran Canaria brände jag mig under fötterna så tydligen kan man bränna sig på dom mest konstiga ställena. Idag har jag försökt sola över den fula danskrumpan utan resultat, tur att ingen behöver se eländet..
Ha det gott i solen! Kramar

Jonas L sa...

Bättre en dansk numse än en svensk, blå/gul, rumpa...

Anonym sa...

ja,ja med dina solvanor är russinvarningen inte långt bort. tänk på det du!kanske dags att mynta uttrycket "russintjejer".
puss o kram på dig.M

moa sa...

Jag är långt ifrån russintjej, jag är chokladtjej. Brun, söt och god.

Anonym sa...

Då är det bara att smaka på Dig, när Du är söt,chokladbrun och god.

Kosovosoldaten får smaka i mitt ställe.
g-mor

moa sa...

hrm..jag tror inte kosovogubben vill smaka, han kan väl smaka på sin egen håriga choklad..