onsdag 1 juli 2009

Den möblerade bastun.


Nu är den äntligen här, den efterlängtade sommaren kom tillslut och fick mig att inse vad som menas med "solsting". Jag klagar inte, jag älskar solen och värmen men ibland kan det bli lite för mycket av det goda till och med för mig. Faktum är att jag ser nybadad ut konstant..ja det vill säga på håll. Kommer man närmre känner man snart på odören att det inte är något annat än i min egen svett jag har badat. Jag är just nu klibbigare än ett barn som käkar sockervadd och det enda jag vill är att ställa mig i en kall dusch resten av dagen. Tyvärr är inte heller lägenheten en tillflykt bort från värmen, lägenheten är som en kokande gryta kryddad med en het moa, lite möbler och en tapper takfläkt som rör om men dessvärre inte rår på den tryckande värmen utifrån. Varje morgon vaknar jag och tror att jag kissat på mig tills jag inser att jag ligger fastklenad i svettfuktiga lakan efter en natt med hundratals vändningar i jakt efter den svalaste, bekvämaste ställningen. Jag misstänker att nästa gång någon plingar på dörren kommer man istället för mig hitta ett soltorkat, skrumpet skal av det som en gång var jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Moa om lider sååååå av värmen. Hade funderingar på att kinesa hos Dig natten mellan fredag-lördag men det är nog bättre med en svalare tillflykt.Som ett litet tips från Staffan som oxå flöt i sin egen svett häromnatten, ta en yllefilt och lägg Dig direkt på den. Det är samma effekt som ett sidenlakan. Tyvärr blev det stortvätt av allt som fanns i hans säng... men vad gör man inte för en stackars man.Hoppas få se en sval och skön Moa på fredag.
Gudomor

moa sa...

jag har planerat ett inbrott hos mor och far där jag kan sno åt mig en bordsfläkt ikväll. Får väl se om min plan går vägen...