måndag 27 juli 2009

Mjölksur


Gissa om jag blev grinig när jag kom till jobbet i morse och insåg att någon/några hade sörplat i sig min halvliter med mjölk jag lämnat i personalrummets kyl med tanken att kunna ha till mina flingor på frukostrasten idag. Jag kan acceptera att någon tar en skvätt i kaffet men när varenda jävel ska i och slaska i min mjölk så den tar slut så tar också mitt tålamod slut. Jag tänker inte betala för deras kaffe med mjölk- knarkande och om man nu vet att man dricker kaffe med mjölk 3 ggr om dagen så får man väl köpa med sig en egen mjölkliter och ställa där istället för att snylta på andra. På grund av detta fick jag äta torra flingor utan mjölk till frukost idag. Tack så hemkt mycket, hoppas kaffet smakade bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I januari månad kommer Du att ha obegränsad tillgång till mjölk,om nu inte frukosten är indragen. En vanlig åtgärd i det militära. Man får då sammanslagen frukost-lunch o middag. Lika bra att Du börjar träna nu. Tuffa tider men en tuff tjej klarar det.
Kram
GoS

moa sa...

Hmm, men jag måste ju ha specialmjölk. Hursomhelst har jag ställt dit en ny liter och skrivit en lapp med orden "FÖRGIFTAD, DRICK PÅ EGEN RISK!" på. Chefen lät bli den i morse iallafall och snodde av någon annans mjölk istället..

Jonas L sa...

Och vad är det för fel på vatten till flingorna? :-)
Funkar det med giftlappen? Om inte kan du nog bara skriva namnet på lappen och dricka lite direkt ur förpackningen några gånger då dina kollegor ser på...

moa sa...

Haha, dricka direkt ur var en bra idé..
Chefen kollar sig om varje gång hon tänker sno mjölk och säger lite ursäktande att "tror ni man får ta lite mjölk till kaffet?", sen sneglar hon på mig för att se min reaktion. Hon om någon borde verkligen ställa dit en mjölkliter för hon är där och "lånar" en skvätt till kaffet varje dag..jag fattar inte hur hon kan med att hålla på så.