onsdag 28 oktober 2009

Flugan


Under dom senaste två månaderna har jag fått ett husdjur, han är billig i drift och tar inte mycket plats. I början tänkte jag inte så mycket på honom mer än när han satte sig på tv-rutan under pågånde avsnitt av Greys´s Anatomy, mitt i ansiktet på snygga doktorn. Jag suckade och viftade bort honom. Efter någon vecka insåg jag att han fortfarande var kvar, han verkade ha gjort snöret i takfläkten till sitt hem och såg inte ut att ha några som helst planer på att flytta inom den närmsta tiden. Jag gav honom namnet Kurt och lät honom bo kvar, jag har bara inte hjärta att köra ut honom i den kalla hösten och den stundande vintern. Faktum är att han är ganska trevligt sällskap, han sitter där på sitt fläktsnöre och säger inte mycket. Skötsam är han, efter att jag viftat bort honom från Greys första gången har han aldrig nånsin försökt sig på att belägra tvn igen. Han surrar aldrig runt huvudet när man ska sova och han lämnar inte bajsfläckar på dom vita väggarna. I nästa vecka flyttar jag ut och ägaren till lägenheten flyttar in igen, jag hoppas verkligen att han inte gör som dom flesta gör när dom ser en fluga- rullar ihop en tidning och drämmer till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl ta med den lilla älskliga flugan hem till mor o far. Betydligt bättre klimat än stadsluften.
GoS

moa sa...

Jag vet att hos mor och far finns det minst 2 flugsmällare per rum, det vore som att skicka stackars Kurt raka vägen in i döden.

Anonym sa...

Ja det kan du de dig på om du släpar hit honom. Om inte annat så lär han ju lära sig hur man jäklas av sina släktingar här. Dom som lever vill säga!Det är inte så många för alla flugsmällorna har gått varma. Ha det! Kram M