fredag 30 oktober 2009

R.I.P Kurt

Det fasansfulla har hänt. Jag har hittat min kära flugsambo död på golvet i garderoben. Vad som hände? Ja det undrar jag med...
Undrade just vart han höll hus då jag inte sett honom på hela eftermiddagen, innan bion fick jag svaret. Där på golvet bredvid tvätthögen låg han död och något platt. Vad jag vet har jag inte trampat på honom eller klämt honom i dörren så jag misstänker att det var hjärtesorg över min flytt som tog kål på honom (Såvida det inte var stanken av mina gamla svettiga kläder). Faktum är att det känns lite ensamt trots den korta bekantskapen, man vänjer sig fort vid sällskapet av en fluga som gungar på fläktsnöret när man kollar på tv om kvällen.
Jag hoppas han har det bra i paradiset. (Som för honom kanske är en gödselstack?)
Tack Kurt för den här tiden!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver bara säga till så får du en ny Kurt av mig.Eller så nöjer du dig med din systers mycket mer sociala sällskap nu när ni flyttar. Hoppas bara inte hon tänker gunga på fläktsnöret när du kollar tv. Kram M

moa sa...

Haha..jag kan riktigt se framför mig hur Eve hänger där och dinglar:D
Dock finns det ingen takfläkt i den nya lägenheten så det är nog lugnt:)

Anonym sa...

Det kan inte vara så att någon från Kyrkbacken hade med sig en flugsmälla vid senaste (och sista ) besöket i Din numera urflyttade lägenhet? Jag tror mig veta att sådana sambos som Kurt inte är populära hos Mamma Birgitta.
GoS

moa sa...

Vad jag vet har mamma Birgitta inte varit i lägenheten det senaste. Däremot har hon varit i den här lägenheten så här lär det inte finnas någon Kurt. Men jag har ju som sagt Evelina:)

Anonym sa...

Jag tror Din nya sambo är bättre på både matlagning o städning än vad Kurt någonsin var.

moa sa...

Det tror jag med..men för tillfället är det jag som agerar hemmafru när Evelina jobbar.

Anonym sa...

Du behöver väl inte vara fru bara för att Du lagar mat till Eve?
G

Fridolin sa...

men tjöta om en gammel fluga. jag vill la se lyan...NU!

moa sa...

Du får se lyan när det är färdigt och inte halvfärdigt överallt..