torsdag 29 januari 2009

Badkaret



I hela mitt liv har jag drömt om att ha ett badkar. När jag var liten var det stora nöjet på semestern badkaret på hotellrummet. Jag minns en gång i Paris, det var ett lågbudgethotell men dom hade badkar. Överlycklig slängde jag av mig kläderna för att ta mig ett dopp men till min stora besvikelse hade dom tagit bort ploppen till karet för att ingen skulle kunna bada och slösa med vattnet. Badsugen som jag var kom jag på den strålande idén att om jag satte mig med rumpan på hålet så kunde jag faktiskt bada ändå, sagt och gjort. Efter närmare en timme i badet hade jag fått nog och gick upp ur skummet för att torka av mig och råkade passera spegeln på väg ut. Jag tyckte att det var något som såg konstigt ut och jag stannade upp för att titta. Till min förskräckelse hade det bildats ett sug från hålet som gett min högra skinka ett runt och saftigt sugmärke. Det tog över en vecka innan min blåa rumpa började återfå sin normala nyans och jag ångrar lite att jag inte tog en bild som en påminnelse om allt korkat jag gjort i mitt liv..hade jag haft en bild från varje pucko-tillfälle i mitt liv hade jag haft ett album tjockt som en bibel vid det här laget.

I måndags fick jag hjälp att fixa in ett badkar i mitt badrum. Ett badkar med plopp för hålet så jag slipper sugmärken på rumpan. Nu kan jag när jag vill krypa ner i ett varmt, skummande bad, tända lite ljus och bara koppla av. Det är sånt som kallas för vardagslyx.

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Ha ha ja det sugmärket glömmer man j uinte i första taget.Men du överlistade ju de snåla fransmännen i alla fall...

moa sa...

javisst, man får ju inte vara dum heller..snåla fransmän kan jag inte med.