onsdag 4 februari 2009

Bagare kanske?


Idag har jag överträffat mig själv, jag har bakat bröd. Lat som jag är orkade jag inte släpa mig iväg till affären för lite bröd, istället bestämde jag mig för att vara lite huslig och fixa mitt eget solrosbröd. Tyvärr är jag inte lika grym som morsan på att baka bröd, degen blev inte mjuk och smidig utan liknade mer gegga. Men som tur är så är det resultatet som räknas. Dom färdiga bröden blev riktigt fina- knapriga och hårda på ytan men mjuka och mumsiga inuti. Bagare kanske vore ett kul yrke. Ärver jag mammas talang för brödbak kommer det gå bra så länge jag kan låta bli att ärva mer av hennes temprament. Misstänker att bagerichefen inte skulle uppskatta misslyckade bullar som viner genom luften.. Antagligen är det redan kört, jag blir mer lik mor min för var dag som går på både gott och ont (kan jag t.ex inte få ärva mer av det där intellektuella och kloka och mindre av Jacobssons nysningar?).

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Vad använde du för recept? Ser goda och kanpriga ut som sagt. Puss

moa sa...

moas eget recept..havregrynsgröt med mjöl ungefär.
och så lite solrosfrön såklart.jag gjorde en gittan och höftade hej vilt med gott resultat:D

doktorknäcke sa...

Jaha
Nu är vi fanimej inne i bloggen - tror vi - vi blev idag spammade av ett helt gäng kineser som ville sälja micket bra moototrciklar - inte så kul när dom sände detta runt till våra gamla kontakter,
vetifan hur dom kom in där.

Ja lella moasmys nu vet du inte vem som ser dig men det är doktor knäcke ifrån Bläde om detta säger något.
Försök att använda din hjärnet
som är så full av konstiga id´er om kodjävlar, mat o städning så kanske det klarnar Hej då....

moa sa...

doktor knäcke..var inte det den galne mannen från sala som fick håret bortryckt av en mjukisapa?