tisdag 17 februari 2009

Teknikskit.


Mellan mig och tekniska prylar råder ett ömsesidigt hat. I söndags var jag och mor ute på en promenad i det vackra vinterlandskapet, eftermiddagssolen lös vackert mot snön och jag tog med kameran för att föreviga denna sköna eftermiddag. När promenaden var över hade jag klickat ett 60-tal bilder på snö och skog och jag var ivrig på att komma hem och lägga över dom i datorn. När jag ska göra detta ploppar det plötsligt upp en text som säger att minneskortet måste omformateras. Vadå omformateras, vad menas med det egentligen?
Efter ett tag inser jag att det inte går att omformatera utan att mina vinterbilder försvinner. Jag har fortfarande inte vågat omformatera..det kan ju finnas något sätt att rädda bilderna..eller? Kanske kan jag bara låta det vara någon vecka så rättar det till sig?
Tyvärr har jag en olustig känsla av att det inte hjälper att vänta och att jag aldrig mer kommer få se dom där bilderna. Jag får helt enkelt se till att hålla den där fina eftermiddagen i minne..och minnesbilder i all ära men inte ger dom mig mina förlorade foton tillbaka. Jag hade tänkt lägga ut en bild på denna fina vinter, men nu blir det istället en bebisfot..som för all del är ganska bildskön den med.

Inga kommentarer: