lördag 21 mars 2009

Jobb.


Nu har en hel vecka passerat på nolltid. Jag har mest jobbat känns det som. Onsdag till fredag hade jag introduktion i Töreboda där jag ska jobba i sommar, jobbet är detsamma men dom inblandade människorna är nya. Ganska snabbt kunde jag konstatera att det är tur att man har friska ben, vart vi än kom var det trappor, trappor och åter trappor. Jag kan inte fatta att dom gamla väljer att bosätta sig på 3e våningen men det verkar vara standard för alla över 80 i Töreboda. Dessutom bor i princip alla i samma hus så det är ett helsike att komma ihåg vem som bor bakom vilken dörr när det hälften av gångerna inte står något namn på dörren. Vore ju lagom kul att väcka deras granne klockan sju på morgonen för att man är vid fel dörr på fel våning..
Hur rörigt det än känns just nu så är jag övertygad om att det blir toppen att jobba där i sommar, om inte annat så kommer jag få en grymt välsvarvad rumpa av allt spring i trappor.

Nu är det äntligen vår och snart är det påsk. Gud vad jag längtar efter påskmat..ja, mamma..det var en hint till dig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

får väl kömma hit o äta ett ägg när det blir dags då. Kram.M

moa sa...

ja det är väl klart jag kommer göra:)

Anonym sa...

Du nobbade ju mina ägg-räk-mackor igår men det går att göra nya vid nästa besök.
Den minsta påskgumman på bilden är ju självklart den sötaste.
G o S

Fridolin sa...

När gav jag dig lov attpublicera mitt ansikte i påskkärringsmundering?? Skitunge.

moa sa...

jag nobbade ingen, jag jobbade:)
men fridolin, var glad att jag publicerade dig som påskkärring och inte bara kärring:P

Jonas L sa...

Är inte bilden ett par år gammal? Jag tycker att mamma ska ta ett nytt kort i år på sina små påskkärringar. Jag ser fram emot att du publicera om några veckor...