torsdag 5 mars 2009

Vem är det som skitar ner överallt?


Av någon anledning brukar jag äta när jag är uttråkad. Den här veckan har jag varit väldigt uttråkad men utifrån sett har jag nog snarare verkat väldigt hungrig. Jag vet inte varför men har jag inget att göra får jag för mig att jag är sugen på något. Att ständigt laga mat och småäta skorpor och yoghurt resulterar i disk. Mängder av disk. Dessvärre har jag ingen diskmaskin, jag har bara min egen diskmotor som för det mesta går på sparlåga eller är totalt avstängd. Eftersom jag är lite smått pedant så gör det ont i mig att se oredan jag ställt till med och inte kan jag skylla på någon annan heller eftersom jag bor själv. I morse hade diskhögen växt sig hög som en hippie och jag fick ovilligt starta diskmaskinen Moa av årsmodell 87. Efter några suckande startade hon och diskade snällt upp.
Efteråt undrade jag i mitt stilla sinne varför jag gör så här mot mig själv.. sen började jag fundera på vem det är som smyger in i min lägenhet och skitar ner så förbannat när jag inte är hemma.

Jag har förstått att en del inte kan kommentera på mina inlägg och jag måste säga att jag inte vet varför. Som jag tidigare sagt så är det där med datorer och teknik inte min grej riktigt..
Jag vill gärna ha kommentarer så lyckas ni komma på hur man gör så är det fritt fram!

(jag vet att avocado inte har ett skit med texten att göra men jag kan inte med att lägga ut en bild på oredan..)

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Gå in under inställningar fliken och välj kommentarer. På frågan "vem kan kommentera?" väljer du sedan samtliga så kan alla som kommer in på doin blogg svara, även om de inte har ett google konto.
över o ut
Syster Beserwisser

moa sa...

det är bra att ha en syster besserwisser ibland;)

Jonas L sa...

Vilken tur att Besserwissersyrran har talat om för dig hur du ska ställa in bloggen så att man kan lägga in kommentarer.
För en tid sedan läste jag när du beskrev dig själv som en unik kvinna som ”svär, rapar är vulgär och kan aldrig ha fel…” vad är det för unikt med det? Det låter ju som en beskrivning på vilken kvinna som helst. ;-) Kunde inte kommentera då men jag hoppas att det funkar nu.
Ha det gott! Mors kusin Jonas

moa sa...

ja nu funkar det.jag har lyckats kommentera på din blog en gång och sen har jag inte lyckats efter det.och du ska inte tro att jag minns hur jag jorde första gången heller.