lördag 29 augusti 2009

Dålig produktion


Här har det stått bra stilla ett tag. Egentligen finns det ingen vettig förklaring till varför mer än att jag inte har kommit på något att skriva. Livet rullar på och det händer liksom inget spännande som är värt att skriva om helt enkelt. Man jobbar, plockar svamp, tränar, kollar film, äter, sover, tränar, läser, plockar ännu mera svamp, plockar blåbär, städar, tränar, tvättar, jobbar...ja, ni hör ju själva hur dödligt tråkigt och ointressant det låter. Jag tror det brukar kallas för att leva och jag är tacksam för att jag får göra det även om det är totalt ointressant att läsa om.

Men misströsta inte, om en eller ett par veckor kommer det skriverier från min och Evelinas planerade vandring i Gustav Vasa-land. Bilder och tankar kring denna efterlängtade semester utlovas!

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var LIVET"....
ganska tankvärda ord uttalade av någon som hade misströstat och kom på försent hur underbart livet ändå är.
G o S

moa sa...

Jag är mycket tacksam för livet, men mindre tacksam för alla grenar och barr i håret just nu efter lingonjakt i äskekärrs- skogarna..

Jonas L sa...

Har du inte gått vilse eller stött på någon björn i blåbärsskogen? Det hade ju varit kul att höra om ;-)

moa sa...

Jag vilse?
Jag som har världens bästa lokalsinne. Jag kom på mig själv med att lyfta blicken under svampplockning i förra veckan och insåg att jag bara såg skog, skog och åter skog vart jag än kollade. Det var en ganska jobbig tanke att inte ha den blekaste om var man var så istället för att få panik så kollade jag ner igen för att hitta ytterligare några fläckar med kantareller. Sen gick jag bara åt det hållet som kändes rätt och efter tio minuter var jag ute på grusvägen igen. Det är lite av en konst att gå vilse och jag är nog mer orolig för att behöva ströva runt och leta efter mor min. Inte elakt menat mamma men för att citera dig i lingonskogen: "Moa?..Är du där?..Du får inte försvinna iväg nu bara för då hittar jag inte ut härifrån sen"

Fridolin sa...

Ha ha, så typiskt henne. Hon är den enda jag känner som lyckats se tre kronor från kulturhusets uteservering...

Anonym sa...

tycker faktiskt inte att ni är riktigt snälla mot era dagars upphov,jag har iallafall hittat hem när ni varit hungriga eller behövt annan suport. så dä så!Kram på er. M

moa sa...

Jaadu kära mor, den dagen du inte hittar hem till Äskekärr så blir jag orolig för dig på riktigt..nu är du bara charmigt velig, jag vet ju var jag har fått min tankspriddhet ifrån. Jag tycker om min tankspriddhet, det är skönt att inte alltid lyssna på precis ALLT som sägs. Och du har alltid ställt upp, jag har inte sagt något annat:)