onsdag 19 november 2008

Melodifestival.


Jaha, nu börjar snart melodifestivalen igen. Samma artister som varje år, ännu mer delfinaler för att dra in så mycket pengar som möjligt. Vad hände med en helkväll med tio låtar? Dom menar att på det här viset får fler chansen..men jag skulle nog vara lyckligare om vissa inte fick chasen. Det värsta är att hur mycket jag än hatar skiten kommer jag sitta som klistrad vid tvn. För på något konstigt vis kan man inte låta bli, altså kommer halva min vinter gå åt till att sucka över dåliga bidrag. Jag vill ha tillbaka melodifestivalen som den var när jag var liten för då slösar man ju åtminstone bara en kväll. Fast nu mera ska ju även eurovision delas upp så den där drömmen om två slagerkvällar och inte mer är väl bara att glömma.
(och bilden är återigen snodd från google)

1 kommentar:

Fridolin sa...

Va? Igen? Finns det ingen måtta på dumheterna?