torsdag 6 november 2008

Skulle jag vara pedant?


Jag har alltid varit en lortgris. Inte oduschad och illaluktande, men alltid ett kaosartat hem. Fram till nu. Jag insåg i morse att jag är lite pedant och jag skäms över det. Jag var barnvakt och kunde inte låta frukostdisken stå, jag kunde inte låta smulorna på golvet vara och jag kunde inte låta bli att rätta till överkasten trots att dom hade bäddat själva. Och tandkrämsskumet i handfatet fick det att krypa i kroppen på mig och jag var tvungen att skölja bort det och torka rent från allt stänk. Det gör mig inget om andra har det smutsigt men jag blir smått stressad av att ha det för rörigt själv. Jag kommer väl aldrig kunna skaffa barn och om jag gör det kommer jag bli en galen plockmamma som springer runt och plockar och torkar. Stackars min framtida familj.

1 kommentar:

Fridolin sa...

Innebär detta att jag inte behöver städa under de fyra dagar ni kommer vara här? Göttmos i så fall! :P