tisdag 11 november 2008

Äta nyttigt, vad betyder det?


Nu får jag ta och skärpa mig. Mina matvanor börjar likna katastrof och snart får jag väl hjärtinfarkt pga igenfettade blodkärl. Det handlar inte så mycket om att jag inte orkar laga mat utan snarare att jag inte har tid. Antingen jobbar man eller så är man i Karlstad eller på lunch med morsan. Det är ju lite svårt att laga mat när man inte är hemma. Sen att jag ätit hamburgare fyra gånger på två veckor har jag ju bara mig själv att skylla.(med närmare eftertanke har jag käkat hamburgare 4 gånger på 6 dagar..torsdag, fredag, måndag, tisdag..hjälp) Men det är nog bra på lång sikt för jag vill bara spy om någon säger Mc Donald´s, MAX eller Burger King just nu. Med andra ord kommer jag inte sätta min fot på någon av dessa ställen den närmsta tiden. Och faktum är att jag är grymt osugen på snabbmat, till och med jag har en gräns visar det sig. I morgon får det bli sallad.

Inga kommentarer: