fredag 17 oktober 2008

Jag kanske klär i mustach, man vet ju inte förän man provat.


Klockan 7 i morse började grannarna ovanpå böka i sin lägenhet. Klockan halv åtta släppte dom sina vilddjur till barn lösa i trapphuset. Man ska inte väcka den Moa som sover för då blir hon till ett vilddjur. Jag ville bara springa ut i trapphuset och bita nacken av barnen som stod och skrek gälla skrik utanför min dörr. Barn bör inte växa upp i lägenhet för vem som helst vet ju att dom blir rastlösa som lägenhetskatter och börjar klättra i gardinerna.

Nästa gång dom står och skriker utanför min dörr ska jag ha odlat ett stort skägg och hoppa ut som skäggiga damen och bara vråla åt dom så kommer dom aldrig våga väsnas i närheten av mig igen. (jo, jag gillar faktiskt barn, men jag gillar inte föräldrar som inte håller koll på sina ungar)

Inga kommentarer: