fredag 3 oktober 2008

Friday I´m in love


"I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday, I don't care about you
It's Friday, I'm in love"


Jaha, då var det fredag igen då.
Tiden bara rusar iväg och rynkor och gråa hår hopar sig.
Okej, det var väl en överdrift men äldre blir vi.
Det är konstigt att vi alltid längtar till helgen, alla är ju så hemskt rädda för att åldras, borde vi inte hata helgen?
Helgen är ju ett tecken på att ytterligare en vecka av ditt liv har gått.
Helgen hånar alla rynkrädda med åldersnoja. "haha, snart kan jag måla dit ytterligare ett smakfullt streck i ditt ansikte och göra dina bröst slappare!"
Eller älskar vi helgen för att vi är glada över att vi överlevde ytterligare en vecka utan att dö?
Är åldersnojan i själva verket rädslan över att vi en vacker dag kommer att dö?
Nej, ju mer jag tänker på det så inser jag att vi antagligen älskar helgen för att vi rent av är lata.
Helg = ledigt. För dom flesta.
Den här veckan älskar jag inte helgen, jag har varit ledig så gott som hela veckan men jobbar i helgen. Det finns ingen som helst anledning för mig att längta till den här helgen förutom att det snart kommer en ny vecka. Jag är nämligen inte rädd för att åldras, tvärtom. Jag åldras med värdighet och blir bara snyggare för var dag som går.

(jag vet at jag inte ens har fyllt 21 än och att det är lätt att säga så nu, men jag lovar att säga det samma när jag är 38.)

Inga kommentarer: