måndag 6 oktober 2008

Lackade ben


Jag var i skövde i söndags och införskaffade ett par leggings. Inte vilka leggings som helst utan svarta glansiga som ser ut att vara i skinn. Jag tyckte dom såg fina ut och tänkte att det kunde vara lite roligare än vanliga tråkiga strumpbyxor. Dom var roliga ända tills jag skulle ha på mig dom. Materialet är minst sagt slinkigt och när jag efter tio minuters pustande och stönande lyckats få upp dom över min utomordentligt snygga rumpa var jag genomsvett. När jag kollade ner på mina händer hade dom fått en gråsvart nyans..tightsen fällde. Det hade satt sig under naglarna och jag såg ut som en bilmekaniker om fingrarna, verkligen kul när man ska på fest. När jag äntligen trodde jag hade kämpat färdigt och tar ett par steg in i badrummet känner jag hur dom kanar ner och snart sitter dom halvvägs ner över rumpan igen. Tålmodigt drar jag upp dom för att dom sekunden senare ska kana ner och denna gång ta med sig trosorna ner till under rumpan. Irriterat dar jag upp dom och så håller det på hela kvällen medan tålmodet försvinner alltmer för varje gång. Men hur jobbiga dom än var så fixade dom stilen den kvällen, så det var ändå ett bra köp. Jag gillar mina svartblanka ben och jag fick en komplimang för mina fina tights så nog var det värt besväret alltid.

Inga kommentarer: