onsdag 6 maj 2009

Muttmode?

Igår sa dom på radion att RFSU har kommit med ett nytt ord för mödomshinnan då dom menar att "mödomshinna" är missvisande. Av någon anledning valde dom att istället att döpa om den till "slidkrans". Jag vet inte hur dom tänkte men själv kan jag inte komma på något fulare ord, när jag hör det ploppar det upp en bild i mitt huvud av en naken kvinna med busken friserad som en skepparkrans (ni vet sånt där skägg som sjömän på tavlor brukar ha). Nu kan det ju för all del vara så att jag har extremt livlig fantasi men nog måste det väl ändå finnas något bättre ord om dom nu ändå tänker byta?
När jag nu tänker efter så tycker jag att det är ganska konstigt i största allmänhet att bara byta namn på kroppsdelar och organ hur som helst, lika konstigt är det att slidkransen är ett av huvudämnena på P3s nyheter..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem fan vågar kommentera detta - men det är rätt torftigt som nyhet får man säga - jag menar
inte mycket att fokusera på inom
P3.
Håret är till för att ventilera
det skall fan inte friseras eller kallas annat än vad det är.

Håret har utvecklingsmässigt funnits på plats sedan åtminstone 6miljoner år tillbaka men efterhand
som vi lämnar träna o skogen så tillbakabildas olika saker o vi blir allt kalare så om 2 milj år är vi säkert utan hår både där o på huvvet - trösterikt -- vaa

Ful gubbe

moa sa...

Men rent teoretiskt borde det snarare bildas mer hår ju mer skit vi släpper ut i luften. Ju mer avgaser och föroreningar ju hårigare blir vi för att skydda oss själva och rädda vår hälsa. Tänk bara vilka buskiga näshår vi kommer ha om några hundra år..