torsdag 28 maj 2009

Livets dryck


Vatten sägs vara det bästa att dricka, synd bara att det är så fruktansvärt smaklöst. Många gånger har jag väldigt svårt att dricka vanligt kranvatten, speciellt på morgonen. Jag vet inte varför men jag kan verkligen få kväljningar av den där smaklösa vätskan när jag ska svälja ner den, jag får en känsla av att jag dricker saliv.
För att inte bli helt uttorkad brukar jag se till att ha mineralvatten hemma, bara kolsyran gör att vattnet blir godare och sen att det finns mängder av olika smaker gör inte saken sämre..undrar bara var Vichy Nouveau tog vägen? Det fanns en smak som hette "lingon/lime" som var underbart god men som försvann spårlöst då dom slutade sälja Vichy Nouveau och smaken "mango/papaya" ser man heller inte röken av längre. Samtidigt så verkar Ramlösa och Vichy Nouveau ha samma tillverkare eftersom det ett tag fanns flaskor som dom på bilden ovan..
Därför undrar jag nu hur dom kan vara så korkade att dom slutar med den godaste smaken. Jag har gått i månader och morrat över att "lingon/lime" inte finns att köpa längre och jag kommer fortsätta muttra bland läskedryckerna på ica tills dom tar sitt förnuft till fånga och börjar sälja den igen.
(bilden kommer som vanligt från google.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där.
En gång i tiden fanns det ett bryggeri i Mariestad. Det låg där Humlet nu ligger. Kanske vore det något för Dig att starta upp igen och tillverka precis de goda "drickorna" Du önskar. Annars finns det ett ställe i Västmanland som har världens godaste kranvatten.Välkomen!!!
MoS

den präktiga sa...

Vattensnobb! Flaskvatten är inte bra för miljön...

moa sa...

Det är inte det att vattnet här i vänerstaden är äckligt, problemet är att vatten inte är gott..vad folk än säger. Gamla bryggeriet ligger väldigt fint bland lummig natur och porlande vatten, man kanske skulle rusta upp det till boningshus?
Och till sist..jag skiter väl i miljön,jag lever ändå inte när jordens undergång år kommen. Men du präktiga kan ju köpa mig en sodastreamer i present så lovar jag att sluta köpa på flaska.

Anonym sa...

Vatten är ett farligt gift som omger hela Visby stift.
Detta omdöme är 100 år gammalt så vatten var farligt redan på den gamla goda tiden.
Tänk på Moses o Röda havet - inte fan var det bra för Farao när havet delade sig....

Gubben från medeltiden