tisdag 12 maj 2009

Ultrakrullet


Såhär några dagar efter permanenten börjar jag misstänka att jag ser ut som en riktig galning. Hittils har jag blivit kallad luspudel, troll, dolly(?), krulltott och senast ultrakrullet..det sistnämda låter som ett namn på ett sunkigt punkband. Själv tycker jag det ser helt okej ut och jag trivs i min rishög men alla delar helt klart inte min åsikt. I gårkväll när jag jobbade var det en dam som började skratta när hon såg mig, jag hade inte ens hunnit säga hej innan hon sprack upp i ett leende. Jag spelade dum och låtsas som att hon bara var glad att se mig..vilket hon på sätt och vis var. Det är ju bara kul att man kan roa sina medmänniskor.

4 kommentarer:

Jonas L sa...

Blir lite förvirrad av dina rubriker, men ultrakrullet har väl inget med muttmode att göra va?

moa sa...

Haha, det beror väl på vad och vem man pratar om. Men i detta fallet handlar det om krullet på mitt huvud och inget annat. Muttmodet var en helt egen historia...men snackar vi åttiotalets muttmode kanske ultrakrullet skulle vara aktuellt för all del.

Anonym sa...

Jag tycker du är fin i ultrakrullet - får du ingen fästman nu så vet i fan när det kommer att ske

Gubben i Sala

moa sa...

Ja vem vet..jag kanske blir en gammal nucka i skogen med massor av kissande katter.
Men med tanke på min mörkrädsla är det nog mer troligt att jag blir en gammal kärring i en lägenhet med en kissande katt.