fredag 15 maj 2009

Vårruset

Mitt allra första löplopp. 5 km och en jäkla trängsel, jag fattar inte att jag tog mig runt levande och hel. På något vis lyckades jag ta mig i mål joggandes efter att i 28 minuter ha armbågat mig fram bland 9000 svettiga tjejer/kvinnor/tanter mellan 8 och 80 år. Hade det inte varit för att dom fösta två kilometrarna liknade en snigelparad hade jag antagligen kunnat minska tiden med några minuter, men det är kanske det som är grejen med lopp- att man ska kunna skylla sin dåliga tid på något. Trots att jag fick känslan av att befinna mig i en flock med blodtörstande rovdjur som ville slita mig i stycken så var det riktigt kul och det gav mersmak, i juni siktar jag på milen men då får jag nog dra ner tempot lite om jag ska orka förstås..

2 kommentarer:

Mammas kusin sa...

5km på 28 minuter. Och du ska dra ner ännu mer på tempot? Vad är nästa steg, köpa gåstol?

moa sa...

nä, rullstol.